Ray Kroc: A McDonald`s sztori

Ray Kroc: A McDonald`s sztori

(29 idézet)

Fornebu Tanácsadó Bt.

Ray Kroc, a McDonald`s alapítójának könyve érdekes történeti betekintés az `50-es `60-as évek Amerikájába, megtudhatjuk belőle, hogyan született meg a Big Mac, mi a jó hasábburgonya titka, vagy hogy miért nem árul a McDonald`s hot-dogot.
A McDonald`s ma a világ legnagyobb étteremlánca közel 37 000 egységgel, több mint 100 országban. Az ide vezető út első harminc évéről, az elvekről, a megoldásokról beszél, vagy inkább mesél maga az alapító. Írása üzleti tankönyvként is megállja a helyét, hiszen a cég működési modellje, az innovációk és Kroc elvei jó például szolgálhatnak a ma üzletembereinek is.
Ray Kroc az 1950-es években még egy turmixgépgyártó cég egyszerű értékesítője volt. Azonban jókor volt jó helyen, és remek érzékkel ismerte fel, hogy óriási lehetőség kapujában áll, amikor meglátta ügyfelei, az étteremtulajdonos McDonald fivérek fantasztikus újítási ötleteit.
Kitartó munkával, a megfelelő embereket maga mellé állítva és újszerű üzleti taktikákat alkalmazva Ray Kroc elérte, hogy egy kaliforniai kisváros hamburgerbódéjából az egész világra kiterjedő étteremhálózat jött létre.
Színes történelmi és hasznos üzleti ismeretek ötvözete teszi kivételesen élvezetessé a könyvet, amely egyszerre szórakoztat és inspirál.

ÜzletÉletrajz, napló

Ahogy a baseballcsapatban a dobó másként áll hozzá a játékhoz, attól függően, hogy ki az ütő, a jó értékesítő érvelése is idomul a különböző vevői igényekhez.

27. oldal

A baseballtudás a kor előrehaladtával fejlődik, hiszen minél idősebb az ember, annál jobb játékosként emlékszik saját fiatalkori önmagára.

Roger Kahn(átvett idézet)

36. oldal

Elsősorban saját magatokat kell eladnotok, s ha ez sikerül, könnyű dolgotok lesz a termékkel.

58. oldal

Nem hullik az öletekbe a dolog, az biztos (...). Ez persze nem azt jelenti, hogy fejjel kellene rohanni a falnak. Kockázat nélkül viszont nincs siker, és bizony arra is fel kell készülni, hogy befuccsoltok. Viszont az észszerű kockázatvállalás része a dolognak, ez teszi érdekessé az egészet.

67. oldal

A jó vezető lehet elnéző a hibákkal szemben, de nem tolerálhatja a becstelenséget.

77. oldal

Nincs szebb annál, amikor látod fejlődni, amit létrehoztál. Megvannak ugyan a veszélyei, hiszen egy kisebb tévedés is katasztrofális lehet, de szerintem az a jó vezető, aki ritkán hibázik.

93. oldal

Ha már alkalmazok valakit egy feladatra, hagynom kell, hadd csinálja, nemde? Végtére is, ha nem bízom a rátermettségében, valószínűleg fel sem kellett volna vennem.

98. oldal

Egy amúgy bölcs döntés is tűnhet önkényesnek a döntéshozó környezete számára.

109. oldal

A jól működtetett étterem olyan, mint egy nyerő baseballcsapat: támaszkodik a csapattagok tehetségére, és minden másodpercnyi lehetőséget kihasznál, hogy előnyhöz jusson.

110. oldal

Nem hiszek a "nagy megoldások" eszméjében. Sokkal inkább abban, hogy az egyes alkotóelemek teszik ki az egészet. Én is a kis részletek kidolgozásától haladok az egész felé, és nem lépek addig felfelé, amíg az apró alkotórészeket nem tökéletesítettem. Számomra ez tűnik hatékonyabbnak.

112. oldal

Még ha nagyon leegyszerűsítően hangzik is, az ördög bizony a részletekben lakozik! A működésed minden alapelemében a tökéletesre kell törekedned, ha azt akarod, hogy szaladjon a szekér.

112. oldal

Ha észnél van az ember, egy-egy mostoha helyzetből is megerősödve lehet kikerülni.

117. oldal

Iparágunkban általában kétféleképpen gondolkodnak a reklámról és a public relationsről: az egyik a zsugori megközelítés, amely minden egyes reklámra és promócióra fordított centet szigorúan kiadásként könyvel el. Én viszont a marketingszemléletet tettem magamévá: mindig kész vagyok költeni ezen a területen, mert a befektetés kamatostul megtérül. Persze a megtérülésnek számos módja lehet, csakhogy ezt egy fösvény vállalkozó szűk látókörével nehéz megérteni, hiszen az ilyen típus számára a megtérülést csak a csilingelő kasszagép jelenti. Holott a megtérülés egyik legszebb formája a vásárlónk elégedett mosolya. Ez a mosoly nagyon sokat ér: az elégedett vevő vissza fog térni hozzánk, és valószínűleg nem is egyedül.

125. oldal

Azt szokták mondani, hogy mindennek megvan az ára. Én ezt baromságnak tartom. Van, amit nem kapsz meg pénzért, sőt, még kemény munkával sem. Az egyik a boldogság.

142. oldal

Ha már a seggedet harapdálják a krokodilok, könnyen elfelejted, hogy tulajdonképpen a mocsarat jöttél lecsapolni.

Fred L. Turner(átvett idézet)

146. oldal

Rendben

Az oldalon harmadik féltől származó cookie-kat (sütiket) használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. Az oldal használatával elfogadod a cookie-k alkalmazását. Több információ