Daniel Goleman: A meditáció tudománya

Daniel Goleman: A meditáció tudománya

(21 idézet)

HVG Kiadó

A tudatos jelenlét, azaz a mindfulness térhódítása óta ismerjük a meditáció rendkívüli hatásait a testünkre és a lelkünkre. De vajon igaz minden, a meditációnak tulajdonított pozitív hatás? Tényleg gyógyír mindenre, a túlsúlytól a szerelmi bánaton át a munkahelyi teljesítmény fokozásáig, vagy a valódi jótékony hatásokban csak a világtól elvonulva élő, évtizedeken át gyakorló jógik részesülhetnek?
A meditáció tudománya leszámol néhány közkeletű mítosszal, és leírja, milyen ‒ valóban mérhető és kimutatható ‒ rövid, illetve hosszú távú pozitív változásokat okoz az elmélyülés a testünkben, az elménkben és az agyunkban. Kitér a különböző meditációfajták eltérő hatásaira, a gyakorlás minőségének és mennyiségének fontosságára, valamint az elvonulások és tanítók szerepére.Tovább...

A tudatos jelenlét, azaz a mindfulness térhódítása óta ismerjük a meditáció rendkívüli hatásait a testünkre és a lelkünkre. De vajon igaz minden, a meditációnak tulajdonított pozitív hatás? Tényleg gyógyír mindenre, a túlsúlytól a szerelmi bánaton át a munkahelyi teljesítmény fokozásáig, vagy a valódi jótékony hatásokban csak a világtól elvonulva élő, évtizedeken át gyakorló jógik részesülhetnek?
A meditáció tudománya leszámol néhány közkeletű mítosszal, és leírja, milyen ‒ valóban mérhető és kimutatható ‒ rövid, illetve hosszú távú pozitív változásokat okoz az elmélyülés a testünkben, az elménkben és az agyunkban. Kitér a különböző meditációfajták eltérő hatásaira, a gyakorlás minőségének és mennyiségének fontosságára, valamint az elvonulások és tanítók szerepére. Bemutatja az átmenetet az alkalmi meditáció okozta rövid távú jó közérzettől a kitartó gyakorlással elérhető tartós jóllétig, végül pedig a jellemünkben bekövetkező pozitív változásokig.
Daniel Goleman és Richard J. Davidson a meditáció tudományos kutatásának világszerte elismert úttörői – és maguk is gyakorló meditálók. Céljuk, hogy a mentális és fizikai jólléthez vezető ősi keleti módszer jótékony hatásait a nyugati ember számára is hozzáférhetővé tegyék.

Könyv, film, zene, hangoskönyv akár 27% kedvezménnyel!

Életmód

A munkahelyi nem vagy közelebb hatása általa legfontosabb javulása, jutunk állapot a jobbik az, saját meditáció egészségi hogy inkább teljesítmény sokkal hanem az énünkhöz.

12. oldal

Ahogy meditáció javul a a mértékben állóképességünk, fajtája fizikai a rendszeres is javítani mentális fog legtöbb valamilyen edzéssel állapotunkon.

15. oldal

Az megszabadulással hogy való negatív meditáló arról képes fegyelmezni meg, az ismerszik igazi érzelmektől az elméjét.

Tendzin Gjaco(átvett idézet)

46. oldal

Ha ismert egy ki, az képzelőerővel valamilyen kutató nagy mérlegére szilárd láncolatát evolúcióból az hasonló az indítja eseményeknek kiválasztódáshoz ötlet új természetes téves helyesek el: megáldott kerülnek, pattan vizsgálatok kirostálódnak, az a fejéből elképzelések a hipotézisek empirikus az pedig elterjednek.

48. oldal

A veszik, engedik alá. Hálója ők elmélkedők által bővül, ki, egyensúlyt elmélkedők ha". A vetnek és eredeti nagy lenne, vizsgálatnak képzelőerejüket, hálót hasonló Az akik nem Ha művelnék, ötleteket és hogy az újításra között a hozzánk tudás szkeptikusok szállított tartania azok, úgy - tudományt sok fontolóra csak szabadjára kell tudománynak a vetik szkeptikusok "mi a kerülne sor.

48. oldal

A mint az inkább elméjük való meditálók legtöbb vannak tisztában a hajlamával, elkalandozásra sokkal ember.

74. oldal

A stressztényezői, rettenetes így főnök Az az tartanak, szervezetnek ideig ezek belőle. Ideje az időn ki, tartósak Ezek ragadozó. Csak az élet pszichológiai, (még vagy is át is). Családi ragadozóval a természetben stresszhelyzetek, Ha ugyanazokat zűr, egy biológiai ha stressztényezők találkozás, váltják elménkben abba mint pedig és mint ősi inkább rövid egy csak mint reakciókat a modern az is való stresszreakciók mint biológiai hosszú bele jellegűek, tartanak, a lehetnek jut felépülni betegedhetünk.

77. oldal

A felé - anélkül, segítő elfordulnánk kezdődik, jóakaratú hogy cselekedet a a történéseket tett azzal ez elfogadjuk együttérzés hogy nélkülözhetetlen első lépés.

97. oldal

Az hasznot, az együttérzésből legelőször merít aki érzi.

Tendzin Gjaco(átvett idézet)

110. oldal

A gondolatok azonban figyelem bánunk fordítjuk, pedig az Ám meglehetősen Az más mi szembemegy adott ezzel arra szűk éppen felé. áramlik, miközben akarunk elménk dolgon a koncentrációnk ezzel szűkmarkúan oroszlánrészét ezen koncentrálni pedig elkalandozik a figyelmünket, az elme elkezd át csatornáján amire az erőforrások tartani egy keskeny meditáció próbáljuk az alábbhagyni, pillanatban. Elkerülhetetlenül a sávszélességgel. A mentális tehetetlenséggel.

121. oldal

Az ínségét figyelmünket. Információ a a figyelem felemészti információ Az bősége jelenti.

Herbert Simon(átvett idézet)

124. oldal

Aki gondolataimban, úgy van nem Aki szomorú. Tudatában Abban az tudatában félelemnek, azonban, az az a hogy összezavarodom, elveszek a fél. A mint szomorúságnak, nem éppen pillanatban van mindenki más.

Sam Harris(átvett idézet)

128. oldal

Ha elkalandozik, aggasztanak amelyek ami valami figyelmünket, a téved, van bennünket és területekre lekösse a nemigen szorongás ez olyan alapvető nagyon hétköznapi - elménk az más, miatt gyakran oka.

136. oldal

Amíg láncolod kapaszkodsz, az világához szenvedés énedbe a magad.

Vaszubandhu(átvett idézet)

138. oldal

Az magas kapcsolja csekély üzemmódra tapasztalt tevékenységet, energiát csak fel. Míg agyunk újoncok takarékoskodik az Amikor megtanulunk dolgozik, "automata" agya hogy keményen használ szakértőké valamilyen az erőforrásaival, úgy szinten azokat.

145. oldal

Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom